Brr..

Publicerat: 2012-12-28 / 18:45:00 | Kategori: Allmänt
Halloj!

Brr vad kallt det är ute ute idag! Blåser gör det också. Vilja tycker det är lite sisådär att gå ut när det är lite kallare. I och för sig är ju detta ingenting mot de nästan 20 minusgraderna vi hade innan jul, då kan jag förstå att det inte är så lockande att gå ut och sätta ner rumpan på kalla backen för att göra sina behov. Hur som helst så krävdes det lite övertalning för att hon skulle komma med ut idag. Fast väntar jag inte på henne och bara går iväg med dörren öppen, så kommer hon oftast så fort matte kommit lite för långt bort.

Förövrigt har denna dag också varit ganska lugn. Jag har varit ifrån Vilja längsta studen sen hon kom hit idag, då jag åkte in till Lindesberg ett par timmar på eftermiddagen för mat och en sväng på stan med en kompis. Min mamma satt då gladerligen "barnvakt" åt lilla yrvädret. Hade gått jätte bra bortsett från att lillskrutta i ett obevakat ögonblick börjat sätta i sig av mattan på mitt rum.. Hmm.. Blev iallafall ett kärt återseende när jag kom hem igen och mötte Vilja ute på gårdsplanen. Det värmer i hjärtat när en överförtjust valp, i full fart med vilt viftande svans kommer en glatt till mötes och ger en massa välkommen hem pussar. :) Försöker dock att hejda mig själv lite, för att hon inte ska se det här med att vara i från mig eller ensam som en alltför stor grej, men lätt är det inte, för matte är ju precis lika glad hon att återse sin lilla pärla! ;)

Förövrigt passade jag på att köpa avmaskningsmedel när jag var inne i stan, upptäckte nämligen i morse att lilla damen har mask. Förmodligen spolmask. Känns lite skumt med tanke på att hon enligt uppf. ska vara avmaskad tre gånger innan hon kom. Har dock dålig koll på detta. Insåg också att det är en djungel det här med avmaskningsmedel. Blev iallafall tillslut det enda avmasningsmedlet jag kunde hitta (på det apoteket) som verkade vara anpassat för valpar, Milbemax. Hoppas jag får i henne tabletten, men det borde nog gå bra med tanke på hur matglad hon är! Om det är någon som läser som har bra koll på avmaskningsmedel för hund så lämna gärna en kommentar eller något tips, tar gärna emot alla tips jag kan få! :)

Nu ska Vilja och jag bekanta oss lite närmare med borsten, som än så länge är riktigt rolig eftersom den betyder godis, sen är det nog dags för lite kolklippningsträning!

Ha det bra i vinterkylan!

/ Linnéa & Vilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback