Efter regn kommer solsken..

Publicerat: 2013-04-08 / 20:18:00 | Kategori: Allmänt
Hallå.
Det har varit en tuff tid det senaste två veckorna. Hela mitt liv har snurrat till lite och det händer väldigt mycket på en gång i mitt liv just nu. Mycket jobbigt har det framförallt. (Hoppas på bättre tider framöver) Vilket givetvis även påverkar Vilja. Har varit mycket tjafs, svajat i relationer och annat jobbigt och jag har mått väldigt dåligt, vilket såklart gör att Vilja också har känt av det och inte mått toppen. Men nu börjar jag äntligen se lite ljust på tillvaron igen och det känns som att allt kommer att lösa sig. Och oavsett om det inte gör det så måste jag satsa på att få mig och Vilja och må bra. Och det är det som måste gälla i första hand..

Vad som ser ljust ut är för det första att jag och Vilja flyttar till egen lägenhet den första maj. Känns otroligt bra och skönt att vi ska få eget och att det bara blir hon och jag i vårt egna hem. Tror vi behjöver det. Iallafall gör jag det. Jag känner mig jätte glad för flytten. Det har gått fort, men jag tror det blir bra. Framförallt tror jag boendet kommer passa Vilja, då det är en etta i en villa på bottenplan med inramad tomt runtom och fin gräsmatta vilket betyder att hon kommer kunna vara lös, iallafall på tomten :) Nåt annat roligt är att jag ska köpa ny bil. Var och provkörde en idag som verkar bra och plus med den är att bagageutrymmet är plant och borde passa för Viljas bur. (Räknar ju med att åksjukan ska ge med sig så hpn kan åka i buren igen...) Förövrigt satsar jag på att först och främst må bra om jag skrev och att därefter reda upp alla relationer och krångel somvarit. Men jag ser ljust på det hela och det viktiga är som sagt trots allt att må bra och se till att göra vad man kan för dem man älskar! Efter regn kommer ju solsken sägs det, eller? Jag hoppas på det, för mer regn vet jag inte om jag orkar med just nu!

Förövrigt går det bra med Vilja. Imorgon blir lilla hjärtat 6 månader! Ett helt halvår, vart tog tiden vägen? :O Ska i detta inlägg försöka länka till den lilla videon på mig och Vilja jag skrev om i förra inlägget (om det nu fungerar!). Den videon är från mitten på mars och bara sen dess så tycker jag Vilja har växtt som ogräs, haha! Framförallt har pälsen blivit mycket längre och jag tycker att hon fått ett "vuxnare" uttryck :) Att fylla 6 månader innebär också för Vilja att det är dags att bli så stor att man får äta mat 2 ggr om dagen. Får se hur lilla matvraket tar det! ;) Förövrigt vill jag också skryta med att damen numera fixar utmärkt att vara ensam några timmar när jag jobbar eller är iväg på annat och att hon nu till och med slutat pipa/skälla när jag ska gå. Underbart! :)

Jaha, det var en liten uppdatering. Hoppas skriva snart igen så jag dokumenterar lite här om hur allt går med mitt lilla älskade yrväder. Nu ska jag och lilltjejen krypa till kojs och se en film. Appropå uppdatering så jobbar jag fortfarande på att hinna uppdatera designen på bloggen ;) Vore ju framförallt läge att ta bort snöfallet såhär i vårtider åtminsotne kanske. Men jag skaaaa, snart... nån dag... när jag har tid... ehrm.. Så snart så! :)

Ha det bra!
/Linnéa & Vilja

*Klicka här för att se filmen (Träning med Vilja 20130316)*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback