Vårkänslor

Publicerat: 2013-04-16 / 19:36:25 | Kategori: Allmänt
Hallå i vårsolen!

Idag har det varit underbart väder här! Det har varit ritkigt varmt och på kvällen och eftermiddagen tittade solen fram en stund också. Himla härligt och vårkänslorna infeinner sig ganska lätt! Jag har jobbat extra på dagis idag så Vilja har varit hemma med min mamma men nu sen jag kom hem passade jag och lilltjejen på att ta en långpromenad i skogen. Vi gick även förbi Elisabeth och Smilla på vägen och damerna fick träffas lite, vilket verkade uppskattat. De sköter sig numera väldigt bra i varanndras sällskap och det är skönt :) Förövrigt går det bra med Vilja. Vi är i flyttartagen som jag skrev i förra inlägget och jag försöker lägga fokus på att hon ska må så bra som möjligt och vara så lugn som möjligt fram till flytten som kommer bli en stor omställning för henne. Men det ska nog gå bra. :) Jag har även under förra vecka köpt ny bil vilket visade sig vara ett smart drag gällande Viljas åksjuka. Hon verkar tycka att den är stabilare att åka i på något vis. I helgen åkte vi tur och retur ca 3 mil och hon var endast lite åksjuk och kräktes inte alls ena vändan. Känns super skönt och jag hoppas verkligen bilen kan hjälpa henne ännu mer att bli botad från åksjukan! :) Hon har numera också  börjat äta endast två mål mat om dagen och det har funkat bra bortsett från att det är lite oregelbundet med magen vilket lett till att hon misslyckats inne en och annan gång. Men det verkar gå bättre nu igen. Dock är jag lite orolig för henne just nu då hon sedan vi kom hem från promenaden kräkts ett par gånger. Hon är pigg och allt och har bajsat som hon ska så är lite fundersam. Jag hoppas verkligen inte hon ätit något farligt! Får hålla kolla på damen under kvällen och hoppas att det inte är något allvarligt. :(

Men nu tar vi kväller! Ha det fint!
/ Linnéa & Vilja

                                                                 *Vilja & Smilla idag!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback