Besök på äldreboendet..

Publicerat: 2013-08-18 / 23:41:00 | Kategori: Allmänt
Igår var jag och Vilja ute på en långtur på förmiddagen. Vi tog tid på oss och gick och kikade på både det ena och det andra längs vägen. Vilja passade även på att bada när vi stannade till vid strandkanten en stund! Hon gick som vanligt mycket lös och jag jobbar med att kalla in henne och be henne gå "fot" då vi möter någon vilket funkar riktigt bra nu. :) Totalt blev det en pormenad på ca 9 km. Det är så skönt att lillsnuppan börjar växa till sig så vi kan öka på längd och intensiteten på våra promenader och små springturer. Härligt!

Idag har det inte blivit fullt lika mycket promenerande, men lilla fröken har fått agera riktig knähund idag. ;) Jag skulle lite snabbt lämna en grej till min mamma som jobbar på ett äldreboende och tog med mig Vilja upp när jag svängde förbi. Jag lyckades komma mitt i kvällsfikat och oj vad uppskattat det blev att jag hade med mig hunden! De gamla blev överförtjusta och alla ville hälsa och klappa. Vilja ville som vanligt också hälsa på de flesta, även om vissa var lite läskiga i början.. Men efter en stund fattade hon att alla bara ville gosa och då satt hon så stilla och lugnt och lät snällt de gamla klappa henne långa stunder. Hon uppförde sig mycket bra tyckte matte och enligt  rapporter från mamma så var Vilja samtalsämnet resten av kvällen på boendet.. Hihi! Dessutom passade vi på att åka hiss när vi ändå var där. Vilja har aldrig åkt hiss innan, men som jag misstänkte så reagerade hon inte särskilt mycket alls på det.. Lite konstigt var det just när hissen satt igång och stannade, men ja.. helt okej verkade hon tycka annars :) Så det blev lite spontan social och miljöträning idag. Förövrigt har det varit en ganska lugn söndag.. Det känns att hösten är på intågande nu och ärligt talat känns det ganska skönt. Mejlade i förra veckan en instruktör ang. kurser i höst, men har ännu inte fått något svar från henne.. Hoppas det kommer till veckan, för nu känns det som om vi är redo för nästa kurs!

Nu tar vi kväller så vi orkar upp och ut på nya äventyr imorgon! Lillfisan ligger redan och snarkar..
/Linnéa & Vilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback