Höstkänslor

Publicerat: 2013-08-19 / 21:49:56 | Kategori: Allmänt
Ikväll blir det bara ett kort inlägg då både jag och Vilja är trötta. Dessutom är husse här och han ska upp och jobba tidigt imorgon så snart ropar sängen. Idag startace vi dagen med en längre promenad. Då vi gick en hel del i samhället delar av rundan så blev det ganska mycket koppel för Vilja idag. Men på hemväg fick hon springa fritt och jag krävde inte så mycket alls av henne utan hon fick springa och titta som hon ville större delen av hemvägen. Vi passade även på att vila lite vid strandkanten och Vilja plaskade såklart runt lite också. Det är roligt att se att hon blivit så orädd för vattnet och det är väl bäst hon får passa på innan det blir kallt. Appropå kallt så känns det verkligen att hösten är på väg nu. Även om det var bra varmt på vår lilla morgonpromenad så känns det som att det är ett annat ljus ute nu och sakta men säkert börjar även träden byta färg. Åh, jag tycker verkligen om hösten! :)
Förövrigt har även denna dag passerat ganska obemärkt. Jag har kollat upp böcker och fixat med CSN inför pluggstarten om ca 1,5 vecka. Har också börjat lära in ett nytt trick med Vilja men än så länge vill jag inte avslöja vad det är.. ;) Nu är ju som sagt husse här och han hade med sig både ben och godis han fått av en kund de är och bygger hos just nu. De var tydligen felmärkta och gick inte att sälja i hundbutiken hon har. Gissa om det blev uppskattat? Vilja har haft att göra med ett av benen hela kvällen.. :)

Nu säger vi tack för idag och godnatt! Bjuder på en bild från dagens långpromenad!
/Linnéa & Vilja

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback