Långpromenader och trickträning..

Publicerat: 2013-08-14 / 22:41:29 | Kategori: Allmänt
Halloj!
 
Igår åkte Vilja och jag in till staden och överraskade husse med mat och städning när han kom hem från jobbet. Mycket uppskattat! På kvällen blev det en långpromenad på ca 6 km tillsammans med Michaela runt sjön. Idag när vi vaknade blev det ännu en långpromenad tillsammans med husse, den här gången på ca 7-8 km. Vilja gick lös större delen av promenaden och vi passade på att öva lite inkallning samt gå fot då vi mötte någon på vägen. Funkade mycket bra idag och det märks att hon har utvecklats mycket bara på några månader, även om jag får påminna henne om att gå kvar emellanåt. Vi åkte hemmåt igen framåt eftermiddagen och resten av dagen har vi mest slappat. Tränade lite trick och kommandon ute på gräsmattan på kvällskvisten en liten stund vilket också gick bra även om hon fortfarande har lite svårt att fokusera på mig med alla störningamoment ute på gatan. Slalom mellan benen börjar sitta bättre och bättre även om jag också här måste påminna henne om att hålla fokus och inte ha för bråttom.  Dessutom har hon en tendens att alltid vilja svänga till vänster, alltså när hon går under mitt vänstra ben så svänger hon gärna bakåt istället för framåt om jag inte är riktigt med.. Hmm.. Jag undrar hur det kommer sig? Får hon välja håll själv så väljer hon nästan uteslutande vänster i alla snurrövningar också.. Vi får jobba på det där! Förövrigt har vi haft en riktigt bra dag och jag är riktigt nöjd med henne! Jag kan inte låta bli att förundras över hur mycket den här älskade lilla hunden ger mig varje dag och jag är så glad att hon kom till just mig. Jag har redan lärt mig massor och vi har ändå bara känt varann i ca 8 månader! Och även om jag säkert lyckas göra en miljon fel med henne och hon inte alls blir vad jag hoppas så är hon trots allt min första alldeles egna hund och bästa vän och jag älskar henne mer än mågot annat oavsett! <3
 
Nu är det hög tid att gå ut och nattkissa och krypa till kojs! 
 
Godnatt! 
/Linnéa & Vilja 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback