Åksjuka och tandlossning

Publicerat: 2013-01-31 / 22:20:00 | Kategori: Allmänt
Blir ett sent inlägg. Trött matte och trött Vilja som redan ligger och sover. Jag ska snart göra detsamma, väntar bara på att Ida ska komma hem. Jag och Vilja bor för närvarande ett par dagar hos en kompis till mig. Stor omställning för Vilja att bo mer i staden, tur att hon har lite vana sedan innan! Men hon sköter sig faktiskt jätte bra. Idag hade jag henne till och med lös en stund på en lekplats så hon skulle få springa av sig lite och slippa kopplet en stund. Och hon skötte sig exemplariskt och höll sig till matte och kom så fort jag bad henne. :)

I tisdagskväll var första tillfället för valpkursen. Vi tränar inomhus och det var fyra andra valpar i ungefär samma ålder som Vilja med på kursen. Jag är mycket nöjd med första tillfället och Vilja var jätte duktig. Vi fick övan mycket kontaktövningar med speciellt okus på ögonkontakt. När vi kom hem i tisdagskväll så var det både en nöjd matte och trött hund som gick och la sig.

Vilja har förresten börjat bli åksjuk. Det är så himla tråkigt! Hon har ju åka bil väldigt mycket ända sedan 8 veckors ålder och aldrig haft något problem med det och nu helt plötsligt mår hon jätte dåligt så fort hon sitter i bilen och senaste vändorna har hon spytt. Aj aj :( Så för närvarande har hon fått flytta upp i passagerarsätet för att kunna se ut och då går det bättre. Men tråkigt är det. Vi som just fått hem bilburen också. Vill inte börja krångla med den innan hon tycker bilåkande är okej igen. Men vi får väl se hur det går!

Förövrigt så har lilltjejen börjat tappa tänder hej vilt! ;) Fick en tand i handen idag och trodde jag varit med och fångat första tanden hon tappar. Öpnnade dock munnen på henne och inser att hon tappat minst 2 innan. Uppmärksam matte? Not! Men dom är så små så det är faktiskt inte helt lätt att märka alla gånger ;)

Nu tar vi kväller.

Godnatt!

/Linnéa & Vilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback