Liten blir större..

Publicerat: 2013-01-07 / 16:57:05 | Kategori: Allmänt
Hallå där!

Lite dålig uppdatering här närmaste dagarna men det beror, som jag nämnde i tidgare inlägg, på att jag har lite mycket med pluggandet just nu. Nu har jag dock lämnat in det arbete jag har skrivit på senaste dagarna + helgen, men det kommer nog vara ganska intensivt fram tills på fredag. Imorgon ska jag nämligen granska ett arbete jag ska opponera på och Onsdag + Torsdag ska jag in till unviersitet i Karlstad. Det blir förresten det längsta jag har lämnat Vilja hittills, men jag åker ju emellan, så det ska nog gå bra. Tror det kan vara bra med lite tid ifrån matte och samma för mig faktiskt. :) På Onsdag får hon vara med min lillebror (om inte husse kan vara ledig) och på Torsdag tar min mamma henne.

Mycket med pluggandet betyder att Vilja har fått ett par lugna dagar. Kanske tösen kan ha behövt eftersom det hände en del i veckan som var. I Torsdags var hon ju med mig och grupparbetade i Hällefors och jag måste säga att damen skötte sig exemplariskt. Låg mest och sov på sin lilla filt nedanför mig och gjorde inte speciellt mycket väsen av sig. :) I helgen har det som sagt varit lugnt. Vi samakade lite på tandborsten igen och den tycker inte Vilja är speciellt kul. Men om matte bara blir bättre på att träna lite oftare så går det nog bra snart. Vi har börjat lite smått med "ligg" nu också och det smälter sakta men säkert in, som det ser ut nu lägger hon sig med lite hjälp. "Sitt" och "tass" funkar jätte bra. Förövrigt var även husse här och hälsade på och jag längtar tills vi hittar vår nya bostad så att vi inte behöver vara så långt ifrån varann hela tiden..!

Igår mätte och vägde jag förresten Vilja!
27 cm och 3,8 Kg. Och imorgon blir hon 13 veckor! Herregud vad min lilla fis växer. Fort går det, bästa att ta vara på valptiden med allt bus och gos. Idag har Vilja varit med mig, mamma och Lillan i skogen på sin längsta tur hittills, så nu ligger hon helt utslagen och sover. Hon verkade tycka det var riktigt roligt och busade järnet. Den här gången kunde jag även gömma mig ordentligt för henne och första gången blev det väldigt enkelt och hon hittade mig direkt. Andra gången fick hon tänka till men hi8ttade mig även denna gång ganska snabbt.

Nu blir det lite valpgos bara för det! Hejs!
/ Linnéa & Vilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback