Hösten

Publicerat: 2013-11-11 / 22:22:43 | Kategori: Bilder
Hej hopp!

Nu var det alltför länge sedan jag skrev någonting här! Hösten har svischat förbi och vi har haft fullt upp. Det har hänt ganska mycket i mitt liv på kort tid och Vilja jag jag har vait upptagna med både det ena och det andra. Bland annat har jag och Vilja valt att gå vår egen väg och tillbringar nu mest tid för oss själva..

Men hösten har bjudit på en hel del roliga saker också. Vilja har hunnit fylla ett år, vilket vi firade med grisöra, lite nya saker och annat roligt. Vi har under hösten gått en lydnandskurs för ny tränare och även tagit en del privatlektiner. Vilja har skött sig bra, men i perioder har jag haft mycket att göra vilket lett till att jag inte riktigt lagt den tid jag känner att jag vill på Vilja. Just nu är hon inne i en period där hon tycks ha hur mycket energi som helst trots att jag försöker aktivera henne så gått det går. Men det är en väldigt glad skit till hund jag har iallafall! :) Vad gäller träningen så har vi jobbat mycket på kommunikationen och kontakten mellan oss och även utvecklat inklallningen och så har vi börjat med kommandon på håll och mer lösgående arbete. Hon har som sagt varit jätte duktig och vi båda utvecklas hela tiden men vi får jobba på att hon ska hålla fokus och inte tappa när hon blir lite trött. Planerna framöver är att fortsätta med lydnaden under vintern och förhoppningsvis kunna prova på lite agility till våren. Var först sugen på att börja med det direkt i höst men just nu känns det som att vi gör bäst i att arbeta vidare med att få ned henne i varv och mer lydnad. :)


Nu ska vi krypa ner under täcket och sova snart. Hösten går mot vinter och snart är det ett helt år sedan jag hämtade hem min lilla skruttfia. Helt otyoligt vad fort det går! Slänger in lite bilder tagna under hösten :)
Godnatt!


 
 
 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback